Існує різні форми проведення
лабораторної роботи із застосуванням комп'ютера:
1.Робота з готовою програмою.
2.Самостійне розв'язання запропонованого вчителем завдання.
3.Моделювання і ускладнення пропонованої вчителем програми.
План роботи:
1. Постановка завдання (що треба зробити?).
2. Мета роботи з моделлю (навіщо це робимо?).
3. Вказівки з проведення роботи.
4. Короткий зміст обчислювального експерименту.
5. Вказівки з оформлення звіту.
Вимоги до оформлення:
Заголовок: Лабораторна робота № .
Назва.
Мета роботи.
Устаткування (прилади і матеріали).
Таблиця. Схема.
Обчислення (побудова алгоритмів для вирішення даного завдання), обробка
результатів.
Висновок.
Діяльність при самостійному
вирішенні завдання:
1. Побудувати модель завдання
лабораторної роботи.
2. Провести лабораторну роботу.
3. Розробити алгоритм рішення задачі
а) по заздалегідь готовому плану.
б) по самостійно розробленому плану.
Діяльність учня при моделюванні
готового завдання:
1. Зібрати модель завдання.
2. Внести до програми зміни з врахуванням| тих або інших умов.
3. Провести лабораторну роботу по заданому плану і проаналізувати результат.
Таким чином, виділяють три основні етапи в ході уроку:
1. Учні отримують завдання і опис лаб. роботи.
2. Проведення лабораторної роботи.
3. Формулювання висновку і оформлення роботи.
Методичні рекомендації:
1. Необхідно щоб демонстрація була тісно пов’язана із словами вчителя (треба
не лише чути, але і бачити).
2. Важливе правило при проведенні досліду - це визначення його мети.
3. Учні мають бути підготовлені до сприйняття дослідів, тобто володіти необхідним
багажем знань.
4. Використовувані об’єкти мають бути найбільш простими
5. Необхідно враховувати вікові і індивідуальні можливості учнів.
Методичні переваги проведення
віртуальної лабораторної роботи перед традиційною:
1. Немає необхідності збирати заново всю установку перед кожним уроком,
витрачати час на огляд приладів, на укладання їх на місце.
2. Техніка безпеки на порядок вища, ніж в звичайних умовах
3. Можна за короткий час провести декілька експериментів за різних початкових
умов, а потім узагальнити результати і зробити висновки.
4. Можна уповільнити або прискорити час демонстрації.
|