Четвер, 2024-03-28, 6:23 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Якимівська ЗОШ №3

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Моделювання уроків з використанням мультимедійних технологій
2011-10-30, 11:40 PM

Моделювання уроків з використанням

мультимедійних технологій

Головна мета сучасної школи полягає в тому, щоб створити таку систему навчання, яка задовольняла б освітні потреби кожного учня відповідно до його інтересів, схильностей і можливостей. Для досягнення цієї мети необхідно кардинально міняти систему взаємодії учня і вчителя в навчальному процесі.  Зараз навчальний       процес в масовій школі зберігає невирішеним суперечність між фронтальними формами навчання і індивідуальним темпом навчально-пізнавальної діяльності кожного учня, між необхідністю диференціації навчання і одноманітністю змісту і технологій навчання, між переважаючим в школі пояснювально-ілюстративним способом викладання і діяльним характером навчання, яке сприяло б розвитку здібностей і інтересів  учня.  Існують різні технології для вирішення цих суперечностей. Одна з них пов'язана з впровадженням в навчальний процес комп'ютера і повязаних з ним мультимедійних технологій.

Величезні можливості комп'ютерної техніки дозволяють розширити рамки звичайного уроку і зробити його ефективніше.

Компьютерізіровати, тобто здійснювати повністю або частково за допомогою комп'ютерних засобів, можна всі дидактичні частини уроку – від актуалізації засвоєних знань до домашнього завдання.

На етапі актуалізації знань, а також повторення і узагальнення за допомогою презентації можна швидко і раціонально організувати  фронтальну або індивідуальну роботу учнів у формі усного опитування або диктанту. Питання появляються поступово, сприймаються на слух і наочно, це дає можливість працювати учням в зручному для них темпі.

 Великі можливості дає застосування мультимедійних технологій на етапі вивчення нового матеріалу. Замість звичної чорної дошки учні мають справу з мультимедійною дошкою, де за допомогою відеоряду, звуку і тексту відбувається віртуальна «подорож в часі і просторі». Багатство змістовної підтримки робить урок не тільки більш насиченим, але і що незрівнянно більш захоплює. Вчитель при цьому не відміняється – він координує, керує і організовує навчальний процес.

         

Домашнє завдання може бути пред'явлене як відеокліп, з якого необхідно змонтувати свої відповіді або озвучити його текстом відповідно до вивченого матеріалу.  

Проектування комп'ютерного уроку починається з календарно-тематичного планування, щоб застосування засобів ІКТ оптимально розподілялося між всіма уроками. При цьому враховуються:

v зміст матеріалу;

v основна педагогічна технологія;

v наявність в школі комп'ютерів, програмного забезпечення;

v психологічні характеристики класу і кожної дитини;

v необхідність чергування різних типів компютерных засобів.

Для планування конкретного уроку вчитель:

1.     намічає цілі і завдання уроку і необхідні етапи уроку для їх досягнення;

2.     з резервів комп'ютерного забезпечення відбирає найбільш ефективні засоби, розглядає доцільність їх застосування в порівнянні з традиційними;

3.     при недоліку комп'ютерного ілюстративного або програмного матеріалу проводить пошук в Інтернеті або складає авторську програму;

4.     складає презентаційну програму, в якій можна з'єднати карти і схеми, діаграми і фотографії, фільми і аудіозаписи, доповнюючи при необхідності підписами і коментарями, виділяючи шрифтом, кольором найбільш важливу інформацію; комп'ютерна «миша» може використовуватися як указка, звертаючи увагу учнів на найбільш важливі місця;

5.     відібрані матеріали оцінює за часом, щоб їх тривалість не перевищувала санітарних норм;

6.     плануючи досягнення цілей, передбачає їх поетапну і підсумкову діагностику, при цьому можуть використовуватися ігрові або авторські програми, які також включаються в презентацію;

7.     складає щохвилинний план уроку; 

8.                планує резерв часу.

     Застосування комп'ютера на уроці породжує певні проблеми. До них відносяться недоліки готових програмних засобів. Ці засоби є хорошою підмогою у викладанні, але, навіть якщо вони є, часто не можуть бути використані безпосередньо на уроці, оскільки не завжди узгоджені з навчальною програмою і з даним конкретним підручником. Тому найбільш корисними виявляються авторські програми, оскільки вчитель має можливість строго дотримуватися навчального плану і даного підручника, враховувати особливості даного контингенту учнів, а також використовувати різноманітний дидактичний матеріал і оновлювати його при будь-якій необхідності.

 

Рекомендації

Необхідно дотримуватися  оптимальної частоти застосування комп'ютерних уроків (для фізико-математичних предметів рекомендується частота 1:8). При рідкому їх застосуванні такий урок стає для учнів надзвичайною подією і створює у них підвищене емоційне збудження, яке заважає сприйняттю і засвоєнню навчального матеріалу. Часте ж їх  застосування приводить до втрати учнями інтересу до них.

При монотонному використанні одного засобу у учнів через 30 хвилин виникає позамежне гальмування, що майже повністю виключає сприйняття інформації. Тому слід застосовувати різноманітні засоби, щоб чергувалися зорове і слухове сприйняття, а також періоди напруженої розумової діяльності і емоційної розрядки.

    

Безумовно можна стверджувати, що застосування мультимедійних технологій, особливо на етапі вивчення нового матеріалу, має перевагу перед традиційними технологіями в тому, що взаємодія відбувається відразу по всіх каналах сприйняття «текст-звук-відео-колір».

 

Таким чином, при грамотному використанні  комп'ютер на уроці стає не тільки могутнім інструментом, але і повною мірою рівноправним партнером в педагогічному процесі.

Категорія: Мої файли | Додав: SUPER
Переглядів: 1876 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 paytightihos  
0
hi

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Погода
GISMETEO: Погода по г.Мелитополь
Перевіримо час
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
ДРУЗІ САЙТУ
Пошук
Наш сайт відвідали
Наш сайт існує
Наше опитування