Понеділок, 2017-09-25, 7:57 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Якимівська ЗОШ №3

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Портфоліо – сучасний засіб самопрезентації
2012-04-22, 6:02 PM

Доповідь Гаєнко Т.О на фестивалі педагогічних ідей                                                 30.03.2012

Портфоліо  – сучасний засіб самопрезентації

На сучасному етапі освіти все частіше використовується  портфоліо як технологія, що дозволяє допомогти вирішити проблему, пов'язану з об'єктивним оцінюванням професійного росту вчителя.

«Портфоліо» у перекладі з англ. - «папка з документами» або «папка спеціаліста».

Портфоліо вчителя — індивідуальна папка, у якій зафіксовані його особисті професійні досягнення в  діяльності, результати навчання, виховання й розвитку його учнів, внесок педагога в розвиток системи освіти.

Портфоліо вчителя -  це:

1) засіб моніторингу професійного росту вчителя, що відбиває рівень його компетентності й конкурентоспроможності;

2) колекція дидактичних і методичних матеріалів, призначених для кращої організації навчального процесу.

  За допомогою електронного портфоліо  можна раціонально і ефективно  систематизувати й проаналізувати свою роботу за певний період.

При створенні й наповненні електронного портфоліо від учителя потрібні вміння конструювати, моделювати й проектувати свою професійну діяльність, ураховувати вимоги, пропоновані до розробки програмно-методичних комплексів (психолого-педагогічним вимогам, ергономічним вимогам і дизайну, програмно-технологічні й ін.).

Найбільшу важливість при наповненні електронного портфоліо змістом представляють такі принципи дидактики, як науковість, послідовність, системність, доступність, наочність, інтерактивність, орієнтованість на самостійну діяльність і т.д.

Підставою для складання портфоліо можуть  служити бажання й уміння вчителя поділитися своїм позитивним досвідом для ознайомлення й впровадження в педагогічну практику інших учителів.

Все вище зазначене стосується певною мірою і портфоліо районного методичного об’єднання вчителів фізики Якимівського району, яке було створено  у червні 2010 року. Ідея і загальне керівництво належали керівнику РМО Кононіхіній Ірині Іванівні і методисту РМК Кононовій Олені Володимирівні.

Створення електронного портфоліо відбувалося в декілька етапів.

1.     Організаційний етап – збір інформації в електронному вигляді від усіх учасників РМО (близько 1400 файлів).

2.     Підготовчий етап – обробка поданих матеріалів, їх критичний аналіз на відповідність сучасним вимогам дидактики, виправлення недоліків в роботах, відбір кращих матеріалів (близько 700 файлів).

3.     Етап систематизації – розташування накопичених матеріалів за окремими розділами: 

·        Дані про вчителів (текстові документи, презентації, веб-сторінки),

·        Дидактичні матеріали (папки вчителів із завданнями до самостійних, контрольних робіт, інструкції до лабораторних робіт),

·        Методичні матеріали (папки, окремі документи – доповіді, виступи вчителів),

·        Методична робота РМО (планування, звіти, доповіді керівника РМО),

·        Нагороди (скановані грамоти, дипломи),

·        Позакласна робота (сценарії, презентації),

·         Презентації вчителів (папки ),

·        Публікації в пресі (скановані статті в газетах, журналах),

·        Результативність (документи, презентації, таблиці),

·        Робота з обдарованими (програми МАН, участь в обласних, міжнародних конкурсах),

·        Уроки (кращі конспекти відкритих уроків вчителів),

·        Учнівські роботи (папки з проектами учнів, презентаціями до уроків).

4.           Етап підготовки презентації портфоліо.  

Основні частини презентації:

·        Проблемна тема РМО на 2007-2012 н.р.;

·        Основні напрямки роботи РМО;

·        Структура РМО;

·        Якісний аналіз вчителів району;

·        Проблемні теми вчителів району;

·        Узагальнена таблиця участі вчителів фізики у методичній роботі протягом останніх 2 років;

·        Методична робота вчителів;

·        Робочі матеріали РМО;

·        Матеріали засідань РМО, семінарів;

·        З досвіду роботи вчителів (конспекти уроків, дидактичні матеріали, вчительські презентації, учнівські роботи, позакласна робота);

·        Результати роботи , нагороди вчителів;

·        Конкурси, олімпіади («Левеня», «Технік-юніор», обласні олімпіади, районний конкурс учнівських проектів, участь учнів  в роботі МАН, районний конкурс електронних дидактичних матеріалів);

·        Друковані роботи вчителів;

·        Преса про досягнення вчителів;

·        Відеозапис фрагменту засідання динамічної групи «Нові підходи в плануванні роботи РМО»

Гіпертекстова технологія дозволяє реалізувати зв'язки  між окремими компонентами портфоліо, що досягається за допомогою  перехресних посилань. Даний проект був представлений на обласному конкурсі портфоліо районних методичних обєднань вчителів фізики у червні 2010 р. і посів на ньому ІІІ місце.

Таким чином, ми вважаємо, що електронний портфоліо створює умови для самореалізації й самовираження вчителів, рефлексії своєї педагогічної діяльності, формування успішності й індивідуального професійного росту. Рекомендуємо цю технологію для впровадження в роботу інших РМО району.

Категорія: Мої файли | Додав: SUPER
Переглядів: 1866 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Погода
GISMETEO: Погода по г.Мелитополь
Перевіримо час
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
ДРУЗІ САЙТУ
Пошук
Наш сайт відвідали
Наш сайт існує
Наше опитування